Cerita Hangat: Janda meletop

Semuanya bermula di satu kampung yang terletak di satu daerah di Sabah(rekaan semata-mata). adalah satu janda ni sangat cantik macam anak dara lagi. susuk tubuh fuh! mengancam meleleh air liur sesiapa yang terpandang. macam pokok getah kalau ditoreh susu getah tu tak kering kering. em yum yum! Boleh jadi gila kalau tak pandang sehari. konon-kononnya si janda meletop ni berkahwin pada usia 18 tahun tapi bercerai pada umur 21 tahun. memang dasar lelaki hanya tahu merasa kesedapan dan keenakan wanita  sahaja, apabila dah tak sedap habis madu sepah dibuang. begitulah kejinya lelaki. dengar kata bekas suaminya tu kaya. ha memang sah dasar lelaki buaya. eh emosi pulak aku. disambungkan cerita adalah seorang lelaki ni sangat cinta dan sayang pada si janda meletop ni. aku namakan dia sebagai abang Z(jangan marah kalau-kalau nama sesiapa mula dengan huruf Z). si abang Z ni aku dengar dengar dia ni suka sama si janda ni dari dia sekolah lagi. kira cinta pandang pertama lah tu. jadi dia bertemu semula dengan cinta sejati dia ni apabila dia balik kampung. paling cun lagi abang Z ni masih bujang. Ha! sesuailah dia masih bujang lagi mau kisah, lainlah kalau dia sudah kahwin mau dia kena potong anu dia dengan bininya. hui! bahaya-bahaya. dipendekkan cerita si abang Z ni masuk meminang. umur abang Z masa meminang tu 29 tahun manakala janda tu 31 tahun kira macam 10 tahun menjanda. habislah si abang Z ni kena kerjakan. hahahahahhahahah. eh tak masuk kemuncak cerita lagi itu baru bunga-bunganya adik abang oiiii. si janda meletop tadi sebaik saja tahu dia di pinang dia gembira habis-habisan. apataknya bakal laki dia jurutera di Kuala Lumpur(juga reka rekaan semata-mata). jadik mereka pon kahwin. ha bila dah kahwin apa lagi mereka pon, alah korang ni berpura-pura lah pulak buat macam tak tahu, paham-pahamlah apa mereka buat mereka…… ish tak senonoh kamu ni. hal rumahtangga orang, hal dalam selimut nak tahu juga ish. di pendekkan cerita laginya. isteri abang Z tadi gembira dengan apa yang berlaku pada malamnya. dia ingin berterima kasih pada suaminya. cerita ni belum tamat lagi baca terus.. baca. apabila di kejutkan perkara yang tak disangka-sangka berlaku. Abang Z meninggal dunia. ish ish dah ajal. apa boleh buat. si isteri tadi tak berpuat hati dengan kematian suaminya. jadi si isteri tadi yang mendapat title janda dua kali berturut-turut mengupah pakar autopsi(INI ORANG HA MEMANG PANDAI CARI SEBAB-SEBAB SI MATI BOLEH MATILAH-pakar bedah siasat). selepas habis ditest, diuji, dibedah maka terhasillah jawapannya. si pakar autopsi bercakap punca si mangsa(abang Z) meninggal dunia sebab dia terminum susu basi yang beracun. susu itu basi selama 10 tahun. Pakar autopsi tanya “ada dia minum susu baru-baru ini”? janda meletop tadi terus berdiam diri. ha apa lagi gelak puas-puas.

One Response to “Cerita Hangat: Janda meletop”

  1. HECTOR Says:


    PillSpot.org. Canadian Health&Care.Special Internet Prices.No prescription online pharmacy.Best quality drugs. No prescription drugs. Order pills online

    Buy:Petcam (Metacam) Oral Suspension.Accutane.Prednisolone.Mega Hoodia.Synthroid.Valtrex.Nexium.Human Growth Hormone.Lumigan.Zovirax.Arimidex.100% Pure Okinawan Coral Calcium.Prevacid.Zyban.Retin-A.Actos….

Leave a Reply

Bad Behavior has blocked 1 access attempts in the last 7 days.